سیدی پراجکت رد در زمان توسعهی The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 بهدلیل فشار کاری شدید مورد انتقادات زیادی قرار گرفت. کارگردان ویچر جدید میگوید که در تولید این بازی، خبری از کرانچ نخواهد بود. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و بروزترین رویدادهای دنیای بازی، با Acc2Shop همراه باشید.
پس از تایید ساخت بازی The Witcher جدید، برخی کاربران توییتر به تحمیل فشار کاری شدید به کارمندها در زمان ساخت Witcher ۳ و Cyberpunk 2077 اشاره کردند که با واکنش کارگردان The Witcher جدید روبهرو شد.
jason selma یکی از اعضای شرکت CD project red است که هماکنون بهعنوان کارگردان نسخهی جدید سری بازی Witcher فعالیت میکند. او پیش از این بهعنوان برنامهنویس در ساخت بازی The Witcher 3: Wild Hunt و Gwent: The Witcher Card Game نقش داشت و از اواخر سال ۲۰۱۸ مسئولیت کارگردانی بازی Gwent را بر عهده گرفت.
او در حساب توییتر خود ضمن اشاره به نسخهی جدید witcher و درخواست از علاقهمندان به مشارکت در توسعهی این اثر، به سابقهی شرکت CD project در دستوپنجه نرم کردن با کرانچ (فشار کاری شدید) پرداخت. وی اعلام کرد که کرانچ جایی در تیم بازیسازی او ندارد. اسلما میگوید که متعهد به بهبود شرایط برای اعضای تیم است.
جای تعجبی ندارد که تیم مدیریت CD Project بهدنبال بازگرداندن اعتبارهای از دست رفتهی خود باشد. در زمان توسعهی بازی Cyberpunk 2077 بسیاری از کارمندان مجبور به تحمل کرانچ شدید کاری شدند؛ درحالیکه CD Project در ابتدا قول داده بود که هیچ کدام از آنها مجبور به تحمل فشار کاری نخواهند شد.
البته شرکت CD Project از زمان انتشار گزارشهای بسیار از کرانچ در مراحل توسعهی Cyberpunk 2077، اقدام به بهبود فرهنگ کاری زیرمجموعههای خود کرده است. برای مثال کاهش استرس، جلوگیری از فرسودگی شغلی و توجه به نیازهای کارکنان در برنامههای این شرکت قرار دارد تا آنها با یک ذهنیت کاملا مثبت به فعالیت مشغول باشند.